Таємниці на упаковці


На прикладі нарізного батона фахівці показують, як кілька малозначних написів можуть зробити будь-який продукт кориснішим і смачнішим в очах споживача.

На живих дріжджах
Маркетолог: «Живий» − прикметник, який дуже імпонує нашому споживачеві.

ТЕХНОЛОГ: Дріжджі − це різні види мікроорганізмів, які беруть участь у бродінні, але якщо біологічна культура не жива − хліб просто не вийде.

Менше 10% жирності
Маркетолог: Людям здається привабливим купувати продукти з меншим вмістом жирів, ніж в аналогічних продуктах інших марок. Таким чином, незважаючи на те, що практично будь-який білий хліб містить менше 10% жирів, наш батон буде виглядати більш привабливо.

ТЕХНОЛОГ: Взагалі-то, вміст жиру − тобто рослинної олії − в будь-якому батоні близько 3%.

З борошна вищого ґатунку
Маркетолог: Людям стало цікаво, з чого зроблені продукти. Тому маркування «вищого сорту» додасть довіри до продукту.

ТЕХНОЛОГ: Згідно ДСТУ, теоретично допускається виробництво батона «Нарізний» з борошна першого сорту, що обов’язково має бути зазначено в маркуванні виробу. Але на практиці, більшість заводів використовує вищий сорт.

З відбірної пшениці
Маркетолог: Таке твердження аналогічно твердженням «макарони з твердих сортів пшениці». В свідомості споживачів це гарантує високу якість, смак і колір продукту.

ТЕХНОЛОГ: Це лише маркетинговий штамп. Якби перед хлібозаводами стояло завдання дізнаватися і перевіряти походження пшениці, це б сильно ускладнювало і здорожувало виробництво. Якщо спробувати простежити історію борошна − яке зерно, чи є пестициди, ГМО і так далі, то хліб буде коштувати значно дорожче. Тим більше найдорожчі сорти − тверді наприклад − для випікання хліба не придатні.

Нарізаний під кутом 70 градусів
Маркетолог: Приклад повідомлення, який не несе ніякої практичної користі, але обіграє назву батона. Нарізка потрібна, щоб хліб не деформувався і рівномірно пропікався, але при цьому можна приписати, що чітке дотримання технології приготування, включаючи увагу до 70-градусному кутку нарізки, сприяє приготуванню особливо хрусткого і пропеченого хліба. Брехнею це не буде.

ТЕХНОЛОГ: Нормативні документи вимагають «нанести кілька косих надрізів», кількість і кут не обумовлені. Надрізи потрібні лише для того, щоб при випіканню виробів не пошкодилася скоринка.

Термін придатності − 24 години
Маркетолог: Термін придатності говорить покупцеві про відсутність консервантів у продукті. Чим менший термін придатності, тим менше в ньому консервантів − так думає покупець, хоча технологія виробництва якогось продукту взагалі може виключати використання консервантів.

ТЕХНОЛОГ: Без упаковки батон зберігається 24 години, в упаковці − 72. Інгредієнти, призначені для подовження терміну придатності, в батоні не використовуються.

Вегетаріанський продукт
Маркетолог: Хвиля моди на вегетаріанство в даний час накриває світ. Хоча хліб − це в принципі вегетаріанський продукт, лейбл «вегетаріанський» може залучити додаткову групу споживачів, у яких вегетаріанство стало пріоритетною категорією при виборі продуктів.

ТЕХНОЛОГ: У хлібі немає продуктів тваринного походження, якщо тільки не вважати такими дріжджі.

Не менше 17 бутербродів
Маркетолог: Стільки шматків виходить з батона при стандартній нарізці. Іноді буває корисно підказати споживачеві, скільки страв він може приготувати. Така підказка може підштовхнути споживача зробити усвідомлений вибір, якщо він прийшов в магазин, наприклад, із завданням нагодувати десять гостей.

ТЕХНОЛОГ: Не забудемо про два окрайця.

Цінне джерело вуглеводів
Маркетолог: Споживач знає, що вуглеводи потрібні як джерело енергії, а також для багатьох інших функцій нашого організму. Це приваблює.

ТЕХНОЛОГ: Вуглеводи в хлібі дійсно є, але наскільки це цінно − питання з області дієтології. Вуглеводи цінні не самі по собі, а в залежності від способу життя та рухової активності.

Пісний продукт
Маркетолог: Багато людей сьогодні дотримуються посту і не тільки у зв’язку з релігійними переконаннями, а й у зв’язку з додатковим стимулом до схуднення, з можливістю влаштувати собі розвантажувальний період.

ТЕХНОЛОГ: Якщо мати на увазі, що пісний продукт не повинен містити продуктів тваринного походження, то будь-який батон − пісний. Але іноді під час посту не можна нічого, крім води. Тоді пісним його вважати не можна.

Кошерний продукт
Маркетолог: Є певний сегмент людей, не обов’язково релігійних, які купують кошерні продукти, очікуючи, що вони приготовані в більш строгій відповідності рецептам та з ретельною перевіркою інгредієнтів для їх виробництва.

ТЕХНОЛОГ: Будь-який виріб, що не містить продуктів тваринного походження, по суті, є кошерним.

Містить природні ензими
Маркетолог: Ензими − це важливі елементи процесу метаболізму. Але дану фразу споживач трактує приблизно як «вчені довели, що це корисно».

ТЕХНОЛОГ: Ензими − це набір ферментів, які так чи інакше допомагають біохімічним процесам усередині організму, розщеплення їжі. Хліб проходить настільки високотемпературну обробку, що ензими, на жаль, не виживають. Але в його приготуванні вони дійсно використовуються.

без ГМО
Маркетолог: Шкода від впливу генно-модифікованих організмів на людину не доведена, але та полеміка, яка йде в ЗМІ, лякає споживачів, і вони не хочуть купувати продукти, що містять ГМО.

ТЕХНОЛОГ: Використання ГМО при виробництві хліба в принципі заборонено. Але щоб бути впевненими, що хліб не містить генно-модифікованих продуктів, і борошномоли, і хлібопекарі мають проводити дуже не дешеві дослідження, проводити які закон їх не зобов’язує. Якщо перевіряти весь ланцюжок, споживач повинен буде платити за перевірений хліб у кілька разів більше.

Містить вітаміни
Маркетолог: Люди позитивно реагують, коли на упаковках вказані вітаміни, то є користь, яка міститься в продукті.

ТЕХНОЛОГ: Всі продукти так чи інакше містять вітаміни, але всі вітаміни по-різному переносять температурну обробку. У хлібі залишаються в основному вітаміни групи «B».

Без пестицидів
Маркетолог: Пестициди − розкручений ЗМІ міф про використання сильнодіючих хімічних речовин для захисту врожаю. Звичайно, ніхто не хоче купувати продукти, що містять пестициди.

ТЕХНОЛОГ: Неможливо простежити долю кожної партії зерна від поля до прилавка. Або на це потрібно витрачати величезні гроші. Масовий споживач за справжню перевірку на пестициди платити поки не готовий.

Без консервантів
Маркетолог: Тренд, який розвивається на Заході, − споживання свіжих продуктів, хай і з меншим терміном зберігання. Якщо продукт не містить консервантів, то обов’язково слід про це написати на упаковці.

ТЕХНОЛОГ: Застосування консервантів просто безглуздо для продукту з таким коротким терміном зберігання, як батон.

Без холестерину
Маркетолог: Питання холестерину стало актуальним у зв’язку з хворобами серця і судин. Відомо, що «високий рівень холестерину» − це погано. Проте більшість людей не розбираються в холестерині й просто намагаються уникати продуктів, що впливають на його зростання.

ТЕХНОЛОГ: Тваринних жирів в батоні немає, тому і холестерину немає.

Натуральний продукт
Маркетолог: Продукт з написом «натуральний» зараз привертає все більше і більше уваги, так як поширюється мода на виключно природні продукти. Вважається, що вони не містять «хімії» і штучних інгредієнтів, тобто менш ймовірно завдадуть шкоди, і в цілому більш корисні.

ТЕХНОЛОГ: Все на цій планеті народжене природою.

Корисна рослинна ДНК
Маркетолог: Деякі компанії створюють міфи про магічні ДНК, які корисні для здоров’я. Визначити, наскільки вони корисні, досить складно. Але для споживчого погляду виглядає привабливо, оскільки говорить про науковий підхід і природне походження.

ТЕХНОЛОГ: Дезоксирибонуклеїнова кислота несе набір специфічних характеристик конкретного типу. В даному випадку дійсно рослинних. Але сама по собі спожита ДНК користі не приносить і на травлення ніяк не впливає.

Той самий рецепт
Маркетолог: Багато хто вперше скуштували хліб в радянський час, і так як в дитинстві і в молодості дерева були вищі і трава зеленіша, здається, що в радянський час рецепт був кращий.

ТЕХНОЛОГ: Уніфікація рецептів − це швидше наслідок загальної світової індустріалізації і укрупнення хлібокомбінатів, ніж ознака особливої «радянського» якості.

Comments are closed.